Svenska mästerskapen

Svenska Sommelierföreningen är medlem i Association de la Sommellerie International (ASI), vilket är den internationella sommelierföreningen. Denna anslutning innebär att våra medlemmar får representera Sverige i Nordiska mästerskapen, Europiska mästerskapen samt Världsmästerskapen i sommellerie.

Om du vill ha chansen att tävla internationellt och vinna Världsmästerskapen likt Arvid Rosengren så är Svenska mästerskapen det första steget.

Sommelierförningen arrangerar SM varje år för att höja statusen på yrket i Sverige och för att få möjligheten att mäta oss med sommelierer i andra länder.

Anmälan

Är du Sveriges bästa sommelier? Vi vet att du kan Beaujolais tio cruer och synonymer till Tempranillo. Vi vet att du dekanterar med ett leende och kan välja rätt grappa till kaffet. Framförallt vet vi att du kan läsa gäster – och att du har förmågan att bli Sveriges bästa sommelier. Du är väl med?

Fyll i ansökningsformuläret här för att anmäla dig till Svenska mästerskapen. Därefter håller vi dig uppdaterad om workshops, studiematerial och mycket annat.

Datum för Svenska mästerskapet i sommellerie:

5 maj 2024

Anmäl senast 31 mars.

Fyll i formuläret nedan för att anmäla dig till SM i Sommellerie.