Välkommen till Svenska Sommelierföreningen.

Som medlem kommer du att kunna knyta värdefulla kontakter och få möjlighet att byta erfarenheter med andra kunniga sommelierer inom dryckesbranschen. Vi erbjuder även möjlighet att tävla på internationell nivå, deltaga i exklusiva provningar, utbildningstillfällen och studieresor. Utöver gemensamma aktiviteter kommer du uppdateras löpande genom medlemsmail samt hållas informerad om dryckesnyheter via prenumeration på Sveriges ledande vinmagasin Livets Goda samt branschtidningen RS, restauranger & storkök.

För att bli medlem krävs att du uppfyller något av följande kriterium

• Avlägger Svenska Sommelierföreningens intagningsprov.
  • Godkänd examen inklusive dekanteringsprov från Restaurangakademien, Gustibus Wine & Spirit Academy, Restaurang- och hotellhögskolan Grythyttan samt Vinkällan dryckesutbildningar. Har du en motsvarande examen från annan utbildare är du välkommen med din ansökan för bedömning.
  • Genom yrkeserfarenhet och uppvisande av kunskaper få en rekommendation via minst två aktiva medlemma i föreningen.

Genom att fylla i formuläret nedan samtycker du till att ansöka om medlemskap i Svenska Sommelierföreningen. Efter att ansökningen har godkänts skickas ett bekräftelsemail med vidare instruktioner samt hur du erlägger betalning. Observera att medlemskapet börjar gälla först efter medlemsavgiften erlagts.