Medlemsbrev december

Kära Medlemmar
Vi var nere i Malmö i början på december och hade en Loireprovning. Det var fantastiskt kul att träffa alla medlemmar, studenter och blivande medlemmar. Vi vill tacka importörerna: Vingruppen, Vin & Natur, Winetrade, Bonden och Vinet, Kvalitetsviner, Dryckesbutiken & Pompette Dryckeshandel som bidrog med härliga flaskor samt vill tacka alla er för ert engagemang och feedback!

Nu är det dags att anmäla sig till nästa års Svenska Mästerskap!
Nytt för 2019 är att vi introducerar deltävlingar i Malmö, Göteborg & Stockholm där de 12 bästa kandidaterna går vidare till kvartsfinal och semifinal som äger rum den 23/3 i Stockholm. Deltävlingarna kommer att bestå av ett teoretiskt prov och ett praktiskt moment som sker utan publik. Att tävla inom dryck är ett fantastiskt sätt att bli bättre på sommelieryrket. Alla är välkomna att prova på!

Frågor och anmälan skickas senast till: sm@sommelierforeningen.se

Deltävlingar
10/2 Malmö – 11.00 – Slagthuset/Gustibus
11/2 Göteborg 11.00 – Wine Mechanics (15, Lilla Waterloogatan,)
12/2 Stockholm 11.00- Voisine ( Erstagatan 21)

Semifinal & Final
23/3 Semi Stockholm
24/3 SM-Final Stockholm

För er som är intresserade att hjälpa till under SM hör av er till sekreterare@sommelierforeningen.se

Medlemsförmåner 2019
Vi är stolta att presentera medlemsförmånerna för 2019 som är en ny utgiven bok av sommelieren och vinmakaren Rajat Parr & Jordan Mackay. Utöver denna bok har vi samlat ihop speciella erbjudanden från Livets Goda, Allt om Vin & Gourmet Magazine.
Mer info kring detta kommer i medlemsbrevet för nytt medlemskap i januari 2019.

Hur blir man medlem?
För er som redan är medlemmar så kommer ni få ett email i januari med info och faktura för 2019. Studerar man till att bli sommelier så finns alternativet ”studentmedlemskap” för 300:-. Som studentmedlem får man alla inbjudningar och info kring events men inte övriga medlemsförmåner. För er som inte är medlemmar eller inte fått mail om detta, anmäl er via länken här!

Årsmöte 2019
Glöm inte att anmäla er till årsmötet den 3/3 kl 14.00 på Vinkällan i Stockholm. Anmälan sker till info@sommelierforeningen.se
Motioner ska vara föreningen tillhanda senast den 18e januari 2019 till sekretare@sommelierforeningen.se.

Sommelierernas Dag 2-3 februari
Den fantastiska vinmässan sommelierernas dag går av stapeln i början på februari. Köp biljetter redan nu. Sommelierföreningen kommer att vara på plats för att berätta om planer inför 2019. Glöm inte att komma förbi. För mer info om dagarna och köpa biljetter gå in på sommelierernasdag.se

Vi i styrelsen kommer att ta lite julledigt och är tillbaka i andra veckan i januari. Vi vill passa på att tacka alla för ett magiskt 2018 och hoppas att ni får en underbar julhelg med massa goda drycker!

God Jul & Gott Nytt år önskar Svenska Sommelierföreningen