Medlemsbrev Oktober

Bäste Medlem,
Ett stort tack till alla er som kom till Nordiska Mästerskapen i september och hejade fram vår nya nordiska sommeliermästare, danske Rasmus Marquart. Vi vill också passa på att tacka alla sponsorer och medlemmar som hjälpte till under dagen, samt såklart även alla utställare som var på plats och bidrog med stämning och goda viner.

Medlemsresa till Madrid
Den 24-27 november så drar vi till Madrid! Vi kommer att lotta ut en gratisbiljett till en medlem, där Sommelierföreningen tillsammans med Wines of Spain står för alla kostnader. För övriga platser har vi ett extremt förmånligt upplägg där du som medlem bara betalar för flygresan plus en kvällsmiddag i Madrid. Övriga kostnader – luncher, logi och transporter – står föreningen och Wines of Spain för.
Det preliminära schemat ser ut så här:
Sön 24: Avfärd till Madrid på eftermiddagen. Incheckning på hotell, middag.
Mån 25: Besök (planering i full gång)
Tis 26:  Besök på dagen. Middag i Madrid.
Ons 27: Flyg hem på förmiddagen
Flygen kommer att gå från Arlanda i Stockholm, så bor man på annan ort får man ta sig upp till Stockholm för att resa tillsammans med övriga gruppen.
Vi är verkligen glada över att vi lyckats sy ihop det här fantastiska erbjudandet! Då vi idag är över 400 medlemmar och vi kommer åka en mindre grupp så måste vi såklart göra en gallring. Om du vill ha chans på en av platserna, svara på det korta quizet https://forms.gle/5NKQ915tbwCjuzfVA
En av er som svarar kommer att lottas fram och få en gratisresa. För övriga deltagare gäller först till kvarn, så in och svara direkt! Svara senast 10/10.

Hemsidan
Vi har för tillfället tekniska problem med vår hemsida, så den kommer dessvärre inte kunna uppdateras förrän problemen är lösta. Därför ber vi er ha extra koll på medlemsbreven som skickas ut då informationen just nu inte kommer ut på hemsidan

Årsmöte
Skriv redan nu in datumet 16/2 i kalendern, då det återigen är dags för årsmöte. Vi återkommer närmare med tid och plats. För motioner, mejla till ordforande@sommelierforeningen.se senast två veckor innan, alltså den 29/1.

Skål