Besök i Åre

Härliga Åre och dess invånare

Delar av vår styrelse passade på förra veckan att besöka den fina byn och samtidigt göra ett intagningsprov för 5 tappra vinkännare. Efter en krävande dag med teoriprov, blindprovning, mat och vin i kombination samt dekantantering. Vi i föreningen gläder oss mycket över att kunskapen om vin och all världens dryck bara blir bättre och bättre. Därav så vill vi med alla medel kunna stödja och finnas till hands för vidare utveckling.

Vi vill tacka Wersens (Anna och Fredrik) för en magisk middag och gästfrihet, Villa Tottebo för att vi fick gästa er fina restaurang och ha alla våra moment där. Fredrik Sandelius som fungerar som vårt förlängda arm i Jämtland och ser till att alla får vara med och förkovra sig i vinets värld. Till Skipper för en  trivsam lägenhet. Anders Forsell för en Pizza afton utan dess like.

Vi kommer snart tillbaka och under vintern så finns delar av styrelsen på plats, och då mer exakt på Copperhill. Vi sitter även med ett kalendarium för att planera in föreläsningar och händelser i Åre under vinterns gång.

Tack för allt Kära Åre och tusen tack till er tappra vinvänner.

Kind Regards

Kent Johansson
Membre du Conseil de I´Assocation des Sommelier ASI (Suede)